tisdag 2 april 2013

Summering av påsken

Så var vi tillbaka i vardagen igen och allt rullar vidare som vanligt. Vi har haft det riktigt härligt i Paris under påskhelgen, här är en liten summering.

Flygresan ned gick riktigt bra och trots lite strul med bagageuthämtningen på CDG så hann vi med det planerade snabbtåget till Disneyland. Otroligt smidigt och det tog så pass kort tid så att konduktören inte han med att be oss köpa biljetter. Väl framme så fick vi promenera genom Disney Village för att komma fram till vårt hotell, Sequoia Lodge.

Efter en god natts sömn var vi som vanligt uppe tidigt och när klockan var sju orkade vi inte hålla oss på rummet längre utan gick mot parken för att äta frukost, som öppnade 08. Vi var dock framme långt innan de öppnade och tjejerna blev kalla i kylan så vi gick till ett cafe i tågstationen för ett få upp värmen lite. Vi hade hoppats på att möte våren i Paris men så blev det inte, jag ångrar att jag inte tog med mig långkalsonger. Det har varit kring 0 på morgonen och upp emot 10 på dagarna när solen tittat fram.

Efter en kopp kaffe på stationen gick vi tillbaka till parken som nu öppnade och vi gick till restaurangen där vi fått frukostbiljetter. Frukostbuffeérna var i princip lika varje dag. Mycket söta bullar, flingor, yoghurts och
pålägg. Inte alls vad vi brukar äta när vi är hemma. De fanns lite skinka och ostkuber för att få i sig lite protein och fett, men det blev väldigt mycket mer socker än vad vi brukar äta. Iselin njöt av frukostbordet och tyckte att det var ljuvligt att få äta croissanter med honung till frukost.

Eurodisney är otroligt stort och uppdelat i tre parker; Disneyland, Disney studios och Disney Village. Disney land är huvudparken och där spenderade vi de första tv dagarna; åkte karuseller, tittade på parader och tittade på kulisserna. Vi spenderade tredje dagen i Disney studios och körde ett sista race genom Disneyland innan vårt flyg gick efter lunch igår. Vi har hunnit med att se och åka det mesta. Det var några attraktioner som Iselin var för kort för men några av de häftigare karusellerna hade längdgränser under hennes längd.

Det bästa under helgen var dock inte karusellerna utan "The Wild West Show" som vi tittade på på lördag kväll. En riktigt häftig show där det ingick en riktigt bra tacobuffé under showen.

Jag ska försöka hinna med att sammanställa lite av bilderna från vår resa imorgon, nu blev det bara lite osammanhängande text.

Vi har inte tränat alls under semestern och körde igång med träningen idag igen. Jag körde ett lätt löppass på lunchen och ett crossfitpass innan löpskolningen, som jag ska skriva mer om imorgon. Linda, som haft påskledigt med tjejerna idag, körde MCW:s födelsedags-WOD på lunchen idag och har kört lite korta intervaller på trainern nu när tjejerna somnat.