tisdag 12 februari 2013

Veckosammanfattning v 6

Här kommer en liten summering av förra veckans träning. Jag och Linda har diskuterat en hel del hur vi ska lägga upp träningen framöver och det lutar åt att vi kommer att köra i två-veckors cykler framöver istället för vecko-cykler. Detta för att kunna sprida ut träningsbelastningen lite mer samt, ha en hårdare vecka och en "lättare" vecka.  Risken vid för lång planering är att det sker för mycket under tiden som gör att planeringen inte kan följas. Två veckor är dock en överskådlig tidshorisont och vi vet oftast hur det ser ut med jobb och andra aktiviteter två veckor framåt.

Förra veckan började riktigt bra för mig och jag kände mig ordentligt på hugget. Cykelturen hem från jobbet satte dock ett abrupt stopp för träningen och kommer begränsa mig ett par veckor framöver. Min tanke är försöka lägga in lite extra simpass nu då det är det mest skonsamma mot mitt knä. Allteftersom kommer jag sedan börja cykla och springa igen men det får ta den tid det tar. Löpskolningscykeln som jag höll på att köra får jag se hur jag gör med. Jag hann med att köra igenom fyra av sex veckor. Beroende på när jag kan börja springa igen så får jag se om jag börjar om, kör de sista två eller om jag anser mig vara klar med löpskolningen för denna gång. 

Linda fick inte heller träna som hon ville förra veckan. Hon började med att vara magsjuk och sen han hon med några pass men ville inte köra för hårt då hon hade Engelbrektsloppet, 60 km, på söndagen. Rapport från loppet kommer under veckan.

Oscar, 7 pass, 4:00
Cykling, 4 pass, 2:03, 47 km
Simning, 1 pass, 0:42, 1,5 km
Crossfit, 1 pass, 0:45
Löpning, 1 pass, 0:30, 6 km
Linda, 2 pass, 6:05
Crossfit, 1 pass, 0:45
Skidor, 1 tävling, 5:23, 60 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar